Dvidešimt antra diena. Nedarykite nieko. Visai nieko. Tiesą
sakant, visas darbas jau yra atliktas arba užrašytas ant popierinių kortelių.
Tačiau netapkite senųjų rašytojų požiūrio auka: „Aš tiesiog
pradėjau rašyti turėdamas pagrindinę idėją. Niekada nežinojau, kur link einu,
todėl leidau veikėjams man pasakoti istoriją.“ Tai gali suveikti tada, kai rašo
nuostabūs ir labai patyrę rašytojai, bet didžioji dalis mūsų privalo turėti
aiškų kelią tam, kad beviltiškai nesutriktų kartu su skaitytojais siužeto
vingiuose.
Dvidešimt trečia diena. Iškabinkite korteles su istorija,
kurią išplėtojote, savo kambaryje ant sienų visur aplink taip, kad lengvai
galėtumėte jas perskaityti.
Dvidešimt ketvirta diena. Gerai parašytos knygos, kurių
puslapius norisi versti vieną po kito, yra labiau paremtos spalvingais veikėjais,
ne įvykiais, ir turi aiškią pradžią, vidurį, pabaigą. Dar kitaip sakant – tai
yra tai, ko nori redaktoriai (ir skaitytojai).
Dvidešimt penkta diena. Dabar jūs jau turite:
Įsipareigojimą.
Darbo grafiką.
Istorijos idėją.
Veikėjus.
Smulkų visos istorijos siužetą.
Trumpą aprašymą, apie ką yra jūsų istorija.
Dvidešimt šešta diena. Užsibrėžkite sau tikslą: parašyti
mažiausiai keturis puslapius per dieną. Tai yra apie 300–325 žodžiai rašant su
dvigubais tarpais. Kai kuriomis dienomis parašysite viso labo vieną puslapį,
kitomis – iš karto penkiolika. Bandykite rašyti taip, kad dienos vidurkis būtų
keturi puslapiai.
Dvidešimt septinta diena. Jūsų romanas – grožinės
literatūros veikalas. Vis dėlto tai jokiu būdu nereiškia, kad visi faktai gali
būtų klaidingi. Niekas kitas taip greitai nepriverčia skaitytojų užversti
knygos, kaip melas. Ir niekas kitas istorijai nesuteikia tiek autentiškumo,
kaip teisingas faktas ar tikra detalė.
Naudokitės internetu tyrinėti – tai greita, paprasta ir nebrangu.
Visos pasaulio bibliotekos yra jums atviros. Nepamirškite žvilgtelėti ir į
laikraščius ir žurnalus, leistus ar leidžiamus jūsų rašomu laiku ir jūsų
aprašomose vietose. Štai, tarkim, rašytojas Gore‘as Vidalas naudojo senus
leidimus „Harper‘s Magazine“ norėdamas patikslinti savo istorinius romanus.
Dvidešimt aštunta diena. Pasikalbėjimas nėra dialogas.
Dialogas turi tikslą. Jis stumia istoriją į priekį. Jis laiko skaitytoją įsuktą
į istoriją, verčia jaustis jį pačioje veiksmo širdyje. Dėl to neaprašykite
įvykių atmestinai – geriau meskite skaitytoją į įvykių sūkurį, ir jūsų dialogai
nuskambės natūraliai. Kalbėkite įtikinamai ir tvirtai. Ir visada
pasitikrinkite, ar tikrai skaitytojai žino, apie ką kalbate.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą